«διότι σήμερον εγεννήθη εις εσάς εν πόλει Δαβίδ σωτήρ, όστις είναι Χριστός Κύριος» (Λουκάς,β΄:11).
Ο Υιός του Θεού, Ιησούς Χριστός ήταν προφητευμένο στις γραφές, ότι επρόκειτο να γεννηθεί στην πόλη Δαβίδ, δηλαδή στην Βηθλεέμ. Ο απόστολος Ματθαίος μας αναφέρει σχετικά : «Αφού δε εγεννήθη ο Ιησούς εν Βηθλεέμ της Ιουδαίας επί των ημερών Ηρώδου του βασιλέως, ιδού, μάγοι από ανατολών ήλθον εις Ιεροσόλυμα, λέγοντες• Που είναι ο γεννηθείς βασιλεύς των Ιουδαίων; διότι είδομεν τον αστέρα αυτού εν τη ανατολή και ήλθομεν διά να προσκυνήσωμεν αυτόν. Ακούσας δε Ηρώδης ο βασιλεύς, εταράχθη, και πάσα η Ιεροσόλυμα μετ’ αυτού. Και συνάξας πάντας τους αρχιερείς και γραμματείς του λαού, ηρώτα να μάθη παρ’ αυτών, που ο Χριστός γεννάται. Εκείνοι δε είπον προς αυτόν, Εν Βηθλεέμ της Ιουδαίας∙ διότι ούτως είναι γεγραμμένον δια του προφήτου, “Και συ Βηθλεέμ, γη Ιούδα, δεν είσαι ουδόλως ελαχίστη μεταξύ των ηγεμόνων του Ιούδα∙ διότι εκ σου θέλει εξέλθει ηγούμενος, όστις θέλει ποιμάνει τον λαόν μου τον Ισραήλ»(Ματθαίος,β΄:1-6).
Επίσης ο ευαγγελιστής Λουκάς αναφέρει τα γεγονότα που συνέβησαν λίγο πριν και κατά τη νύχτα της γέννησης του Κυρίου. Αναφέρουμε μερικά από τα γραφόμενά του: "Εν εκείναις δε ταις ημέραις εξήλθε διάταγμα παρά του Καίσαρος Αυγούστου να απογραφή πάσα η οικουμένη. Αύτη η απογραφή έγεινε πρώτη, ότε ηγεμόνευε της Συρίας ο Κυρήνιος. Και ήρχοντο πάντες να απογράφωνται, έκαστος εις την εαυτού πόλιν. Ανέβη δε και Ιωσήφ από της Γαλιλαίας εκ της πόλεως Ναζαρέτ εις την Ιουδαίαν εις την πόλιν του Δαβίδ, ήτις καλείται Βηθλεέμ, επειδή αυτός ήτο εκ του οίκου και της πατριάς του Δαβίδ,διά να απογραφή μετά της Μαριάμ της ηρραβωνισμένης με αυτόν εις γυναίκα, ήτις ήτο έγκυος.Και ενώ ήσαν εκεί, επληρώθησαν αι ημέραι του να γεννήση• και εγέννησε τον υιόν αυτής τον πρωτότοκον, και εσπαργάνωσεν αυτόν και κατέκλινεν αυτόν εν τη φάτνη, διότι δεν ήτο τόπος δι' αυτούς εν τω καταλύματι. Και ποιμένες ήσαν κατά το αυτό μέρος διανυκτερεύοντες εν τοις αγροίς και φυλάττοντες φυλακάς της νυκτός επί το ποίμνιον αυτών. Και ιδού, άγγελος Κυρίου εξαίφνης εφάνη εις αυτούς, και δόξα Κυρίου έλαμψε περί αυτούς, και εφοβήθησαν φόβον μέγαν. Και είπε προς αυτούς ο άγγελος• Μη φοβείσθε• διότι ιδού, ευαγγελίζομαι εις εσάς χαράν μεγάλην, ήτις θέλει είσθαι εις πάντα τον λαόν, διότι σήμερον εγεννήθη εις εσάς εν πόλει Δαβίδ σωτήρ, όστις είναι Χριστός Κύριος" (Λουκάς,β΄:1-11).
Το κοινό αυτών των δύο ευαγγελικών αναφορών είναι η αγγελία ότι γεννήθηκε ο Ιησούς Χριστός, ο σωτήρας και βασιλιάς, γεγονός που χαρακτηρίζεται από τον απόστολο Παύλο σαν ‘το μυστήριο της ευσεβείας’ (Α΄Τιμόθεον, γ΄:16). Αυτό διότι ο Κύριος Ιησούς είναι ο Θεός που έγινε άνθρωπος για να θυσιαστεί χύνοντας πάνω στον σταυρό του Γολγοθά το άγιο αίμα Του, πληρώνοντας έτσι για τις αμαρτίες όλων των ανθρώπων, με αποτέλεσμα την σωτηρία αυτών που θα πιστέψουν σ’ Αυτόν και θα Τον επικαλεστούν να έρθει στη ζωή τους. Συνεπώς για να γίνει κάποιος χριστιανός πρέπει να πιστέψει και να ζητήσει τον Ιησού Χριστό να γίνει ο προσωπικός του σωτήρας. Τότε ο Πατέρας Θεός θα τον αναγεννήσει, αλλάζοντας τον εσωτερικό του άνθρωπο, σε ένα νέο εν Χριστώ άνθρωπο με νέα πνευματική καρδιά, ώστε να είναι απαλλαγμένος από σαρκικά πάθη και αμαρτωλές επιθυμίες. Αυτή τη θαυμαστή ενέργεια του Πατέρα Θεού στον άνθρωπο που δέχεται τον Υιό Του, Ιησού Χριστό, είναι που ονομάζουμε «προσωπικά Χριστούγεννα» του κάθε πιστού ανθρώπου. Από εκεί και πέρα, όπως τον Κύριο τον είδαν οι μαθητές του και τον ακολούθησαν έτσι θέλει και ο Χριστός, να γίνουμε ακόλουθοί Του, δηλαδή να ζούμε σύμφωνα με το Ευαγγέλιο Του και να τον έχουμε κάθε μέρα στην ζωή μας, σύμβουλο και βοηθό. Γι’ αυτό είναι γραμμένο στο Ευαγγέλιο,‘ἐπιποθήσατε, ὡς νεογέννητα βρέφη, τὸ λογικὸν ἄδολον γάλα, διὰ νὰ αὐξηθῆτε δι᾿ αὐτοῦ·’ και ‘ἐπειδή ἀνεγεννήθητε οὐχὶ ἐκ φθαρτοῦ σπέρματος, ἀλλὰ ἀφθάρτου, διὰ τοῦ λόγου τοῦ Θεοῦ τοῦ ζῶντος καὶ μένοντος εἰς τὸν αἰῶνα’(Α΄Πέτρου,β΄:2, α΄:23).
Αυτός είναι ο λόγος που πρέπει να διαβάζουμε την Καινή Διαθήκη ή αλλιώς το ευαγγέλιο. Γιατί το ευαγγέλιο του Χριστού είναι δύναμη Θεού για να σώσει καθένα που πιστεύει(Ρωμαίους,α΄:16). Συνεπώς όσοι πιστεύουμε ότι ο Χριστός είναι ζωντανός σήμερα, πρέπει να διαβάζουμε το Ευαγγέλιό Του, επειδή αυτό αποτελεί την πνευματική τροφή μας και με τη βοήθεια του Αγίου Πνεύματος, μορφώνει τον χαρακτήρα Του μέσα μας.
Όπως τότε οι μάγοι, που πρέπει να είχαν μελετήσει την Παλαιά Διαθήκη, όταν είδαν το νέο αστέρι το συνέδεσαν με το αστέρι που προφήτευσε ο Βαλαάμ για τον Κύριο (Αριθμοί,κδ΄:17) και σε συνδυασμό με την προφητεία του Δανιήλ, περί του χρόνου ελεύσεως του Χριστού (Δανιήλ, θ΄:25,26), πίστεψαν ότι γεννήθηκε ο βασιλιάς των Ιουδαίων, αποφάσισαν να πάνε να Τον βρουν και τελικά οδηγούμενοι από το νέο αστέρι, Τον βρήκαν και Τον προσκύνησαν, έτσι και σήμερα όσοι θέλουν να διαπιστώσουν ότι ο Κύριος είναι ζωντανός, πρέπει αφού ακούσουν ή διαβάσουν για τη σωτηρία που κατά χάρη προσφέρει, να κάνουν ένα βήμα πίστεως προς Αυτόν προσευχόμενοι, για να διαπιστώσουν την αλήθεια της υπόσχεσης του Κυρίου, ότι αυτόν που έρχεται προς Αυτόν δεν θα τον βγάλει έξω (Ιωάννης,ς΄:37).
Επίσης πρέπει να προσέχουμε να μη δίνουμε βάση σε θεωρίες ότι ο Χριστός ήταν μόνο για εκείνη την εποχή, ή ότι είναι μόνο για πολύ αγίους και αφιερωμένους ανθρώπους. Ο Ιησούς Χριστός είναι για όλους τους ανθρώπους, όσο αμαρτωλοί και αν είναι. Γραφικό παράδειγμα είναι ο ένας από τους δύο ληστές που σταυρώθηκαν μαζί με τον Κύριο, ο οποίος λίγο πριν το τέλος της ζωής του, παραδέχθηκε ότι αυτός δίκαια πληρώνει γι’ αυτά που έκανε, ενώ για τον Κύριο είπε ότι δεν έκανε κανένα κακό και Του ζήτησε να τον θυμηθεί όταν έρθει στη βασιλεία Του. Ο Κύριος του απάντησε, ‘Αληθώς σοι λέγω, σήμερον θέλεις είσθαι μετ' εμού εν τω παραδείσω’(Λουκάς,κγ΄:41-43). Αφού λοιπόν ο Κύριος συγχώρησε τον καταδικασμένο σε θάνατο ληστή, που μετανόησε και Τον επικαλέστηκε και τον πήρε μαζί Του στον παράδεισο, τότε να μη αμφιβάλλουμε ότι συγχωρεί όλους εμάς, όταν μετανοούμε για τις αμαρτίες μας και Τον επικαλούμαστε στη ζωή μας. Γι’ αυτό ας δούμε την εορτή των Χριστουγέννων, αν δεν το κάναμε μέχρι τώρα, σαν ευκαιρία να κάνουμε μια προσευχή όπως αυτή: ‘Ουράνιε Πατέρα, όπως εορτάζουμε τη γέννηση του Υιού Σου, σε παρακαλώ αναγέννησε με πνευματικά, ώστε να εορτάζω ουσιαστικά τα προσωπικά μου ‘Χριστούγεννα’. Βέβαια αν έχει περάσει η εορτή των Χριστουγέννων, ας μη αναβάλλουμε να κάνουμε αυτή την προσευχή για τα επόμενα Χριστούγεννα, αλλά επειδή δεν μας ανήκει το αύριο, ούτε ακόμα το σήμερα, αλλά το τώρα, ας προσευχηθούμε τώρα ένθερμα στο Πατέρα Θεό και να Του ζητήσουμε την αναγέννησή μας, για να διαπιστώσουμε ότι ισχύει το γραμμένο, ‘ἰδού, τώρα καιρὸς εὐπρόσδεκτος, ἰδού, τώρα ἡμέρα σωτηρίας·’(Β΄ Κορινθίους, ς΄:6).
Συνοψίζοντας λέμε ότι Ιησούς Χριστός είναι ο Θεός που έγινε άνθρωπος και που σαν αναμάρτητος πλήρωσε με τη σταυρική θυσία Του, για τις αμαρτίες όλων των ανθρώπων. Γι’ αυτό είναι ο μοναδικός σωτήρας (Πράξεις,δ΄:12) και μπορεί να γίνει ο προσωπικός σωτήρας της ψυχής μας, αλλά και βοηθός και σύμβουλος σε κάθε μας πρόβλημα. Βέβαια σεβόμενος την ελευθερία μας, εάν δεν Του ζητήσουμε βοήθεια δεν θα έρθει ποτέ, αλλά εάν πιστέψουμε και Τον επικαλεστούμε να έρθει στη ζωή μας, θα δούμε εμπειρικά ότι είναι ζωντανός και πιστός στις υποσχέσεις Του. Μόνο με προσωπικές εμπειρίες κάποιος έχει προσωπικές αποδείξεις της ύπαρξης του Κυρίου. Ας μεριμνήσουμε λοιπόν, αν δεν το κάναμε μέχρι τώρα, αυτά τα Χριστούγεννα να γίνουν τα προσωπικά μας Χριστούγεννα με την γέννηση του Θεανθρώπου μέσα στην καρδιά μας. Αλλά και όσοι έχουμε την εμπειρία των ‘προσωπικών Χριστουγέννων’, ας μεριμνήσουμε ακόμη περισσότερο, μέσω και των διακονιών που ο Κύριος έθεσε, ώστε να μορφωθεί μέσα στον νέο εσωτερικό μας άνθρωπο, ο χαρακτήρας του Χριστού σε άνδρα τέλειο, στο μέτρο της ηλικίας του πληρώματος Αυτού (Εφεσίους, δ΄:11-16). Αμήν!
artos-zois.gr